perjantai 1. marraskuuta 2013

Richard II / Royal Shakespeare Company 1.11.2013

“Let's talk of graves, of worms, and epitaphs;
Make dust our paper and with rainy eyes
Write sorrow on the bosom of the earth,
Let's choose executors and talk of wills”


Pitäisi olla ilmeisesti onnen kukkuloilla nähtyäni tämän version, mutta olen oudon pettynyt. Enkä osaa edes sanoa miksi. Pitää sulatella yön yli, jos tää menee vaikka ohi.

Minkä verran vaikuttaa itse näytelmä ja minkä verran mitä sen jälkeen tapahtui, tai ei tapahtunut. Pitää miettiä.

Mutta David Tennant oli loistava pääroolissa, mutta... Olenko mä nähnyt tänä vuonna niin paljon hyviä esityksiä, että olen ihan poispilattu? Vai oliko odotukset niin korkealla, että esitys ei sitten yltänytkään sille tasolle? Tai oliko mulla vaan sisäinen ajatus siitä, että Ben Whishaw'n tulkinta roolista oli niin kovatasoinen, ettei siihen voi yltää kukaan? En osaa sanoa.

Takana siis kolme tuntia erinomaista teatteria, kaikki esitykset loppuunmyytyjä, ja sitten olen pettynyt :-O Ei mulla ole lupaa olla!

Aloin jopa miettimään pitäskö myydä Lontoon esityksen liput joulukuussa :-O No, ei sentään.

Pitää nukkua yön yli ja koittaa sitten sanoa jotain järkevämpää.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti