sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Jaa miksi oma blogi teatterille?

Valitse vaihtoehdoista:

a) Mulla on liikaa aikaa.

b) Mulla on elämässä liikaa teatteria.

c) Olen yllytyshullu.

d) tai olen muuten vaan pöpi.
 

No, katsotaan mitä tästä tulee. Ajatuksena on siis laittaa tänne postauksia teatterimaailmasta. Lähinnä näytelmistä mitä käyn katsomassa, joskus myös musikaaleista tai harjoituksista. Sekä yleisesti kiinnostavia teatteriasioita. Laskin juuri että tänä vuonna näen yli 100 näytelmää, ja se on aika paljon se (ainakin omasta mielestäni)! Iso osa näistä on Tampereella, mutta seuraavaksi eniten varmaankin Lontoossa. Joten ehkä hieman erilaisia teatterikokemuksia voi olla luvassa. Käyn katsomassa niin isojen laitosteatterien kuin pienten harrastelijaporukoidenkin esityksiä. Kesäteatterit kuuluvat valikoimaan myös.

Aloitan siirtämällä olemassaolevasta "yleis"blogistani (jota olen pitänyt tammikuusta 2011) postauksia tänne, aikajärjestyksessä ja ehkä hieman modifioiden. Osaan olen lisännyt myös kuvia, joita en laiskuuden tai lähinnä kai kiireyden takia ole koskaan saanut laitettua alkuperäiseen paikkaansa.

Palautetta saa antaa, ja muiden teatteriblogien linkkejä lähettää. Minusta saa myös helposti seuraa katsomaan näytelmiä, eli ehdotuksia otetaan vastaan!

Ja jos joku haluaa minusta jotain tietää, niin olen sellainen hengeltään nuori, (mutta todellisuudesssa keski-ikää lähestyvä) pirkanmaalainen kaikenlaisen kulttuurin suurkuluttaja. Sarjakuvat, elokuvat, musiikki, kirjat... Teatterissa olen käynyt ensimmäisiä kertoja jo ihan pienenä, koska enoni oli kiinnitettynä Kansallisteatterissa. Viime vuosina harrastus on vaan kasvanut ja kasvanut. Ja laajentunut ulkomaillekin. On aivan älyttömän hienoa kun on mahdollista käydä katsomassa laatuteatteria myös Lontoossa. Olen myös niitä ihmisiä jotka ostavat käsiohjelman aina ja säästävät sen lisäksi myös pääsylippunsa.

Elämässäni on toki paljon muutakin kuin kulttuuria. Isohko koiralauma, maalla omakotitalossa asuminen kaikkine lieveilmiöineen, historian harrastaminen, luontoasiat (sienestys ehkä isoimpana), siideriharrastus ja mahdollisimman usein Brittein saarille matkustaminen (n. 3-7 kertaa vuodessa) vievät myös aikaa. Olen suht aktiivisesti mukana myös monen erilaisen yhdistyksen toiminnassa.

Joten jos nähdään jossain, tule nykäisemään hihasta ja sanomaan moi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti