torstai 7. maaliskuuta 2013

V & A arkistossa ensimmäistä kertaa

Torstaipäivä kului kokonaan, tai klo 10-16.30 välisen ajan ainakin, V&A audiovisuaalisessa arkistossa Kensingtonissa. Ehdin katsoa vain 2 näytelmää, koska Hamlet oli 3 h 40 min pitkä ja Hedda Gabler 2 h 1 min.


Tämmöstä päätettä mä tuijotin koko päivän, kuulokkeilla.

Suhasin aamulla Wendyltä, eka bussilla King's Crossille, siitä metrolla Baron's Courtiin ja loppumatka kävellen. Paikka oli oikeastaan Kensington Olympiassa. Eka sain ovelta kulkuluvan ja sit vaksi vei mut lukuisten ovien kautta itse arkistoon eli Blythe Reading Roomiin. Sekä vaksille että siellä arkistossa piti näyttää passia ja lisäksi arkistossa piti olla todiste kotiosoitteesta. Mulla oli Visa-laskua sun muuta (koska ei ollut mitään heidän "virallisista" dokumenteista, kuten kaasulaskua), ja onneksi ne kelpasivat. Etukäteen, eli silloin kun olin varannut aikaa, olin anonut tilapäistä lupanumeroa, ja nyt mulle päivän aikaan sit tehtiin pysyvä, 3 vuotta voimassa oleva kortti!

Osa Hamlet-muistiinpanoistani... ja kortti!

Niillä oli jotain ongelmia Hedda Gablerin tallenteen kanssa, niin aloitin sitten Hamletilla. Se oli sairaan pitkä, ja mulla ei ollut oikein aikaa pitää taukoja jos meinasin keretä katsoon molemmat.

Loistavan Hamletin jälkeen Hedda Gabler oli vähän vaisu, mutta erinomainen myöskin. Aika vaan loppui kesken, koska Hamletista oli vino pino lehtileikkeitä, joista ehdin vilasta vaan murto-osan. Niitä ei saanu kopioida mutta kuvata sai.

Hirmuisen hyvä palvelu paikassa oli kyllä sekä etukäteen kun asioin sähköpostitse että paikan päällä. Mulla on piiiiitkä lista näytelmiä mitä haluan tulla katsomaan. National Video Archive of Performance on siis hieno paikka!


Kun arkisto meni kiinni puoli 5, niin kävelin siitä Hammersmithiin ja The Dove pubiin Thamesin rannalle. Matkalla oli hieno Hammersmith Bridge, joka oli sumuisessa ilmassa kuvauksellinen...


Joskus monta vuotta sitten viimeksi käynyt tässä pubissa, ja edelleen aika kiva paikka. Takkatuli, hyvä ruoka (kanaa täytettynä briellä ja jälkkäriksi Bailey's juustokakkua) ja 2 pinttiä Aspallin siideriä. Oli muuten mun päivän eka ateria, joten siksi päätin ottaa jälkiruuankin... Ei valittamista. Ja nettiyhteys. Tässä nyt olen saanut useamman tunnin kulumaan, ja kohta kävelen muutaman sata metriä keikkapaikalle the Hammersmith Apolloon katsomaan the Darknessia. Just nyt ei ole mitään valittamista elämässä ♥

Kana ja eka siiderituoppi


 Ja se Baileys cheesecake

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti